rondreis zuidwest Amerika - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Bert en Tineke Hornhuis - WaarBenJij.nu rondreis zuidwest Amerika - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Bert en Tineke Hornhuis - WaarBenJij.nu

rondreis zuidwest Amerika

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Bert en Tineke

23 Mei 2016 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Vandaag, zaterdag 21 mei hebben we met een jeep een tocht gemaakt door Monument Valley, waar veel westerns zijn opgenomen. Hier woonden de Mojave indianen, waarvan er nog maar weinig over zijn.

Zondag 22 mei eerst naar Arches national Parc waar 200 natuurlijke bogen in de rotsen zijn ontstaan, waaronder één met een spanwijdte van 100 mtr. De grootste ter wereld. Daarna naar Dead horse point, een clif waar de cowboys de paarden samendreven om ze te vangen. Een prachtig uitzicht weer met de coloradorivier kronkelend door het landschap. Straks een terrasje pakken, het is mooi weer.
Morgen richting Bryce Canyon.

Vandaag, maandag 23 mei een lange reis met onderweg een paar prachtige uitstapjes. Eerst reden we door een prairieachtig gebied en opeens was daar een natuurpark met onwaarschijnlijke formaties van klei, het leek net een trollendorp. De vreemdste figuren van een wit kleiachtig gesteente omringd door puntige pilaren van rood gesteente.
Daar door een prachtig afwisselend gebied, beurtelings kaal, dan weer groen. Rotsen van allerlei kleuren en uiteindelijk hebben we geluncht in een Mormonendorpje met boerderijen. De Mormonen hebben zich in dit gebied in de vorige eeuw gevestigd en veel landbouw en fruitteeltnedrijven begonnen.
Nu zijn we in een gebied van de cowboys!
Morgen de hele dag Bryce Canyon.

• 24 Mei 2016 - 10:16

Marijke:

Lijkt me allemaal super mooi. Wat is er toch veel te zien in de wereld!
    Is het reisgezelschap ook leuk? Goeie reis verder.

• 24 Mei 2016 - 11:32

Johan:

Wat een avontuur, en imposante foto`s. Bert nog even op een paard cowboytje gespeeld??ha ha!!
    Heel veel plezier in het land van de onbegrensde mogelijkheden.
    Groeten.
    Johan