Marokko 2 - Reisverslag uit Meknès, Marokko van Bert en Tineke Hornhuis - WaarBenJij.nu Marokko 2 - Reisverslag uit Meknès, Marokko van Bert en Tineke Hornhuis - WaarBenJij.nu

Marokko 2

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Bert en Tineke

04 Maart 2014 | Marokko, Meknès

We zijn nu in Fes, een van de koningssteden. Hier is een van de mooiste medina's en die hebben we vandaag bezocht.
Maar eerst waren we nog in Rabat, in een hotel aan de rand van de medina aldaar. Toen we er aankwamen leek het een complete chaos van verkeer, kraampjes, stalletjes waar eten op klaargemaakt werd, taxi's enz., en veel lawaai, maar toen we na het eten nog even wilden kijken bleek alles opgeruimd te zijn of was men aan het opruimen, jammer.
In Rabat zijn we 's middags nog naar het mausoleum van Mohammed V geweest.

Gisteren op weg naar Fes via Meknes door het Rifgebergte. Eerst door groene velden en daarna de bergen in. Onderweg hebben we Volubilis aangedaan waar de in Marokko belangrijkste Romeinse opgravingen zijn. Maar het regende en het was koud en wij zijn eerder afgehaakt. Het weer werkte nog niet mee.

Vandaag een schitterende dag, mooi weer en heel bijzonder. Eerst hebben we de medina van bovenaf gezien vanaf een heuvel. Een medina is een ommuurde wijk en via toegangspoorten te bereiken. In deze medina wonen 250000 mensen, de straatjes zijn zo smal dat je er alleen te voet of ezel door kunt. Een gekrioel van mensen en alle ambachten zijn hier nog aanwezig. Je waant je 50 jaar terug!
Ook hebben we een leerlooierij bezocht, niet te geloven hoe daar nog gewerkt wordt!

Nu terug in het hotel en morgen hebben we een lange reisdag voor de boeg door het Atlasgebergte richting de woestijn.

• 04 Maart 2014 - 21:39

Dini Slot:

Bert en Tineke,

Prachtige belevenis, mooie foto's en we reizen graag met jullie mee.
    Nog veel plezier.

groetjes, Koert & Dini

• 05 Maart 2014 - 13:56

Johan Franke:

Een vriend van mij heeft daar in de woestijn een cafe.
    Toen ik hem zij dat daar toch zelden mensen komen zij hij: "Klopt, maar als er een komt"

• 05 Maart 2014 - 14:46

Isabella:

Ik gun jullie mooi weer, zodat je alles optimaal kunt meemaken, ervaren en overal de tijd voor kunt nemen!

• 06 Maart 2014 - 12:36

Carla:

Leuk om te lezen.dank je wel .Jaren geleden was ik daar ook en ik zie het weer helemaal voor me.
    geniet ze!