Marokko 2014 - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Bert en Tineke Hornhuis - WaarBenJij.nu Marokko 2014 - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Bert en Tineke Hornhuis - WaarBenJij.nu

Marokko 2014

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Bert en Tineke

03 Maart 2014 | Marokko, Rabat

Vrijdag 28 februari 2014. Om 8 uur met de bus naar het station, waar om 8.45 de intercity naar Schiphol vertrekt. Om 11 uur aankomst aldaar, bagage afgegeven en om 14.40 uur vertrok ons vliegtuig naar Marrakesch, Marokko. In de vertrekhal kwamen 2 mensen op ons aflopen en dat bleken Lydie en Lykele Postma te zijn, kennissen uit Pesse, die we zo'n 15 jaar niet hadden gezien! Dezelfde reis geboekt, hoe bestaat het! Zij hadden onze namen al op de lijst zien staan dus wisten zij het al, voor ons een complete verrassing.
Om 6 uur aangekomen in Marrakesch, heerlijk zonnetje en nog licht. Helaas is het hier een uur vroeger, dus niet profiteren van een extra uurtje licht. Met de bus naar het hotel midden in Marrakesch, lekker gegeten, daarna nog even wat gedronken met lydie en Lykele samen.
De volgende dag de jardin Majorelle bezocht, aangelegd door de Franse schilder Jaques Majorelle en overgenomen en gerestaureerd door Yves Saint Laurent. Prachtige palmen, cactussen etc. Daarna koffie gedronken in een heerlijk zonnetje op een terras midden in de Palmerie, een immens palmenbos. Vervolgens een rondtoer door Marrakesch gemaakt en geluncht op een dakterras met uitzicht op de moskee. We komen over 1 1/2 week weer hier terug en blijven er dan 2 dagen. Nu hadden we nog een tocht van 250 km. voor de boeg naar Casablanca.
Onderweg veranderde het weer, bewolkt en regen, ook een stuk kouder. 's Avonds nog even op een terrasje gezeten, maar de sfeer was hier minder prettig en zelfs wat agressief met al die macho mannetjes op een uitgaansavond. ( zaterdagavond). Je ziet hier maar weinig meisjes en vrouwen op straat 's avonds.
Vandaag zijn we naar de Grande moskee Hassan II geweest, de hoogste moskee ter wereld, waar 30000 gelovigen in kunnen en waar niet-gelovigen ook in mogen. Indrukwekkend! Ook hebben we een katholieke kerk bezocht waar vooral Afrikanen uit Senegal, Ghana etc. heen gaan. De kerk ging net uit en een hele zwarte menigte kwam naar buiten. Deze kerk staat bekend om zijn "glas in beton" ramen, prachtige schilderingen aan beide hele zijkanten van boven naar beneden.
Nu zijn we op weg naar Rabat en gaan straks nog wat dingen daar bekijken.
Leuke groep en een reisleider, die veel weet en ons uitgebreid over alles verteld en achtergrondinformatie geeft. Tot nu toe hebben we het prima naar de zin.

• 03 Maart 2014 - 12:10

Rudy En Ineke:

Leuk om te lezen dat jullie het naar de zin hebben. Dat agressieve sfeertje herkennen wij wel van de bezoeken aan Egypte en Tunesie. Maar qua cultuur e.d. lijkt het ons zeer interessant. Veel plezier nog. Groeten uit Kropswolde

• 03 Maart 2014 - 12:16

Dick Bruinsma:

Geweldig dat jullie genieten van een andere wereld daar kunnen we later ook over meepraten
    Heel bijzonder dat jullie lykele en lidy met jullie meereizen. Doe ze de groeten en geniet met volle teugen Is de wijn schaars

Gr
    Dick/ elly

• 03 Maart 2014 - 13:36

Johan:

Mooi man, geniet er van, hier is het kooooooooooald!!!
    Groeten.
    Johan

• 03 Maart 2014 - 20:41

Peter:

Leuk om te lezen dat jullie het naar de zin hebben en eerlijk gezegd ben ik zeer benieuwd naar de foto's dus kom maar op. Hopelijk kun je wat laten zien want we zijn zeer nieuwsgierig. groetjes peter

• 04 Maart 2014 - 07:32

Paula:

Hallo Tineke en Bert,
    Leuk iets van jullie te horen. Doet me ook onze reis herbeleven. Veel plezier
    Gr. Paula

• 04 Maart 2014 - 16:19

Wiep En Geert:

Leuk om jullie te volgen.Wat toevallig met de Postma's. Doe ze de groeten. Veel plezier!!

Wiep en Geert